rat gazmask psycho metz art psycho art gliwickie próby nuklearne helmet

PORADNIK GRACZA

FAQ PROSTE:

  • 1.Czy amunicja jest limitowana?

    TAK.
    Amunicję dostarcza Organizator, podczas gry dostępna jest odpłatnie, za walutę fabularną u handlarzy.

  • Jak wygląda mechanika trafień/zranień/śmierci?

    Mechanika ran opisana jest w Mechanice oraz w opisach przedmiotów, ale chcemy abyście traktowali ją jak przepisy ruchu drogowego w Chinach - to tylko delikatna sugestia, a raczej mechanika stosowania leków.
    Pierszeństwo mają zasady WYSIWYG.
    Jeżeli oberwałeś/aś, to TY (Tak, dokładnie Ty!) decydujesz co mogło się stać. Inaczej zachowasz się gdy kula trafi Cie w nogę, inaczej gdy dostaniesz serią w klatę, a jeszcze inaczej gdy będziesz odgrywał/a (albo będzie odgrywana na Twojej osobie) egzekucję. Liczymy na to, że z ran zrobicie piękne widowisko, które urozmaici grę nie tylko Wam, ale także obserwującym Was ludziom. Pamiętajcie też, że czasem epicka śmierć jest epicka ;)

  • Jak wygląda mechanika stref promieniotwórczych / anomalii?

    Określają ją opisy, które znajdziecie przy miejscach specjalnych lub żywa moderacja przez NPC/MG. Czasem wymagane jest zażycie fabularnych leków, czasem wymusza określone zachowania lub wymagania dotyczące środków ochrony osobistej (rękawice, maska p-gaz itp)

  • Czy przewidziane są jakieś profity za elementy stroju/wyposażenia, czy to tylko „fajniejszy wygląd”?

    TAK. Na grze będzie funkcjonowała w pełni grywalna mechanika pancerzy i kombinezonów. Osoby dobrze wystylizowane mogą liczyć na moduły i liczne bonusy.
    Poza kombinezonami, jeżeli przygotujesz coś co dobrze wygląda, A NAJLEPIEJ DZIAŁA, to nie ma przeszkód, aby dopuścić to do gry. Będziesz mógł to dostać lub wykupić po zmniejszonych kosztach pieniędzy/punktów na starcie.
    Ew. jeżeli będzie zbyt OP (overpowered - dające za dużą przewagę), to możemy uznać że "na razie jest niekompletne/zepsute" i Twoim zadaniem stanie się skompletowanie/naprawa ustrojstwa. Jeśli masz wątpliwości lub szczególną propozycję - pisz na naszym fanpage na fb

  • Czy nóż treningowy kupiony w sklepie jest dobrą bronią białą?

    Absolutnie NIE. Noże gumowe zazwyczaj mają sztywne końcówki, które mogą poważnie zranić ofiarę (np przy trafieniu w szyję lub oko). Jeśli chcesz mieć nóż- wykonaj go z materiałów elastycznych jak np pianka tapicerska/karimata lub wg jednego z dostępnych poradników na Youtube. Wygląd broni białej to jedyny przypadek, w którym przymykamy oko na wiarygodność wyglądu.

    Broń bezpieczna, ma być bezpieczna!

  • Czy będzie dostęp do bieżącej wody?

    TAK.
    Teren posiada funkcjonujący sanitariat. Wody będzie w wystarczającej ilości.

  • Czy zapewniacie bazę noclegową?

    TAK... NIE. Zapewniamy pole namiotowe. Ale jeśli przywieziesz wystylizowany namiot, to możesz rozbić się dowolnie w obrębie miasteczka. Do czego gorąco zachęcamy!

  • Czy będą toalety?

    TAK, kible kafelkowane w ramach dostępnego dla graczy sanitariatu.

  • Czy będą prysznice?

    Świat się wali, właśnie rozerwało w Karuzeli twojego kumpla, ganiają Cię mutanty, a zachciało się prysznica? TAK, prysznice kafelkowane sztuk 1 oraz deszczownica dwuosobowa zewnętrzna, być może ogrodzona sztuk 1 w ramach dostępnego dla graczy sanitariatu.

  • Czy zapewniacie wyżywienie?

    TAK! W ramach akredytacji przysługują Ci dwa ciepłe posiłki z kuchni polowej. Więcej będzie można zdobyć za fabularną i niefabularną walutę. Będzie też piwo craftowe wykonane specjalnie dla nas - dostępne w niewygórowanej niefabularnej cenie dla pełnoletnich graczy dzień przed oraz bezpośrednio po grze.

  • Czy na miejscu będzie można coś (co?) kupić?

    TAK. "Sprzedam Opla!"
    Bar będzie zapewniał ingame-owe i off-gameowe uciechy. Będzie działał cały czas i znajdziesz tam większość z rzeczy które mogą być Ci potrzebne do przeżycia. Ale normalny sklep jest stosunkowo daleko, więc pomyśl o zapasach żeby nie musieć ruszać fury.

  • Czy będzie przewidziana fabularna waluta / co można będzie za nią kupić?

    TAK. "Sprzedam Opla!"
    Wszystko w grze, jak w życiu, jest oparte na tej kasie i handlu. To już twoja sprawa co uda Ci się kupić i za ile.

  • Czy artefakty będą tylko obiektem do sprzedania, czy będą dawały jakieś profity?

    A to pieniądze to nie profit? ;) TAK, wszystkie artefakty będą miały właściwości specjalne. Jednak z wielką mocą przychodzi również wielka odpowiedzialność jak to mawiała Maria Skłodowska-Curie, więc przygotujcie swoje gruczoły immersji.

  • Ile trwa resp?

    NIE MA RESPÓW!
    Jeżeli Twoja postać ginie - siadasz z MG i tworzysz nową od zera. Oczywiście minimalnie będziesz musiał/a zmienić strój (jesteś wszak nową osobą) - ale to zrobisz z pomocą techników na miejscu z 1000 rzeczy, które znajdziesz na miejscu.

  • Jakie są limity fps?

    Regulamin - pkt 10 Przy okazji przeczytaj resztę!

  • Czy mogę używać pirotechniki?

    Regulamin - pkt 23! A prosiłem żebyś przeczytał/a!

  • Czy jest gdzie zaparkować?

    Parking powinien pomieścić ok. 50 samochodów. Tak więc zabierajcie kolegów Stalkerów z okolicy, obniżajcie koszta i nie marnujcie powierzchni parkingowej.

FAQ TRUDNE:

  • O co chodzi z tą stylizacją? Czy mogę przyjechać po prostu w mundurze lub "cywilnych" ciuchach?

    Chcemy utrzymać klimat gry na wysokim poziomie przy użyciu różnych środków, a jednym z nich jest odpowiednia stylizacja ubioru i wyposażenia graczy. Nie chcemy na imprezie osób "przypadkowych", bo nie jest to zwykła strzelanka czy ognisko na ogródku. Dlatego kwestia stylizacji będzie przestrzegana rygorystycznie - do tego stopnia, że będziemy zmuszeni odmówić uczestnictwa w grze niewystylizowanym osobom.

    Wykonanie prostej, a efektywnej stylizacji, nie musi być wcale trudne ani kosztowne. Jeżeli nie masz pomysłu lub totalnie nie wiesz, z której strony to ugryźć- odezwij się do nas na fanpage, postaramy się doradzić.

  • Jestem totalnie zielony, a chciałbym przyjechać. W jakich klimatach obraca się ta impreza? Co muszę wiedzieć?

    "Dwadzieścia lat po katastrofie w Czarnobylu miał tam miejsce kolejny wybuch – pojawiają się pogłoski, że prowadzone są tam tajemnicze eksperymenty. Promieniowanie radioaktywne sieje na tym terenie spustoszenie: ludzie i zwierzęta ulegają mutacjom, występują liczne anomalie terenu i przerażające zjawiska. Wojsko zabezpiecza ten obszar tworząc zamkniętą i doskonale strzeżoną Strefę. Do Zony przedzierają się jednak stalkerzy – śmiałkowie poszukujący artefaktów, dziwnych przedmiotów i skarbów, które chętnie kupują przeróżne organizacje. Zaczyna kwitnąć przemyt, handel i łapówkarstwo. A wszystko to na tle ciągłego zagrożenia ze strony fizykochemicznych anomalii, mutantów i uzbrojonych wrogich frakcji."

    O ile umiesz wczuwać się w odgrywanie ról - powyższe może ci wystarczyć. Polecamy jednak wszystkim zapoznanie się z następującymi pozycjami:
    1. lektura: A.B. Strugaccy - "Piknik na skraju drogi"
    2. film: A. Tarkowski - "Stalker"
    3. gry: S.T.A.L.K.E.R. (LARP bazuje głównie na tym źródle!)

  • Czym w ogóle są "Anomalie" i "Arefakty"?

    Anomalia to (fabularnie) fragment terenu Zony, charakteryzujący się szczególnie intensywnymi zaburzeniami praw fizyki. Dla ludzi przebywanie w nich jest szkodliwe a nawet zabójcze, jednak to w nich rodzą się Artefakty. Dokładne opisy anomalii znajdziesz w naszej Encyklopedii. Opis tego jak je eksplorować, znajduje się w Mechanice Gry.

    Artefakty to unikalne przedmioty pojawiające się w anomaliach. Te kurioza pod względem naukowym, sprawiły, że Zona stała się swoistym El Dorado dla nielicznych i posępnym cmentarzyskiem dla wielu. Artefakty są chętnie kupowane przez różne organizacje (szczególnie przez Barmana), można je również spieniężyć na czarnym rynku. Ich poszukianie to najprostszy sposób zarobku w Zonie.

  • W mechanice napisane jest o "broni białej"? Jak ją wykonać lub gdzie ją kupić?

    "Bezpieczna broń biała" (czyli potoczne "bezpieczniaki") to specjalnie zabezpieczone atrapy broni białej. Można ich używać do zadawania cięć i pchnięć, bez obawy o poważny uszczerbek na zdrowiu trafionego. W sieci istnieje masa poradników na temat wykonywania tego typu atrap, wystarczy wyszukać frazy typu “larp knife diy”, “foam weapons” itp.

    Każdy bezpieczniak, aby zostać dopuszczony do gry, musi być okazany przy rejestracji. Po sprawdzeniu przez organizatora (połączonym z przetestowaniem atrapty na jej właścicielu) otuliniak otrzymuje nalepkę "atestującą" (w przypadku jej zniszczenia czy zgubienia, należy niezwłocznie zgłosić się po nową). Korzystanie z broni nieatestowanej, jest naruszeniem zasad bezpieczeństwa i dopuszczający się tego gracz, może zostać usunięty z imprezy!

    Tak jak w FAQ prostym- nie ma możliwości używania gumowych noży treningowych. Nie i koniec, jeśli taki masz to zostaw go w domu.

    UWAGA!
    Z racji na specyficzny klimat imprezy, w wyborze broni należy zachować umiar. Wszelkiego rodzaju topory orków, młoty bojowe, kiścienie, katany, kostury magów i miecze palladynów, prosimy zostawić w domu. Nie zostaną one dopuszczone do gry! W 100% "koszernymi" atrapami, z pewnością są:
    • noże (długości max 30-40 cm)
    • siekiery/maczety (wyglądające jak siekiery lub maczety, nie jak topory czy miecze!)
    • gazrurki
    • kije baseballowe

  • Co warto zabrać ze sobą na imprezę?

    • MÓZG!
    • ważny dowód tożsamości - wiek uczestników będzie sprawdzany!
    • głowę razem z rozumem! - teren jest niebezpieczny
    • atestowane okulary/gogle ochronne do gier ASG, kamizelka odblaskowa i czerwone światło do oznaczania się jako trup.
    • latarka + baterie na zapas.
    • NAMIOT. Najlepiej wystylizowany.
    • karimata, śpiwór i ciepła odzież na noc
    • koniecznie coś przeciwdeszczowego na grzbiet,
    • zegarek, kompas i telefon komórkowy (zaleca się wstukać do kontaktów numer ICE)
    • "identyfikator medyczny" (zalaminowana kartka z imieniem, nazwiskiem, adresem, grupą krwi, telefonem do bliskich i ew. przyjmowanymi lekami) - organizator ma Twoje dane, ale czasem może liczyć się nawet te kilka minut na reakcję
    • przybory do pisania i notes - przydadzą się w wielu zadaniach, oraz do umieszczania ogłoszeń w barze typu: szukam / kupię / sprzedam / zamienię / potrzebuję towarzystwa ;)
    • radiotelefon mogący nadawać w paśmie PMR (chociażby najtańszy).


  • ---